Effects of Marketing Communications and Brand Image Awareness on the Decision to Purchase Mistine Cosmetics among Generation Z Women in Bangkok and Vicinit

  • ชลวิภา แซ่ฮ้อ Rajamangala University of Technology Thanyaburi
  • สลิตตา สาริบุตร, ผศ.ดร. Rajamangala University of Technology Thanyaburi
Keywords: marketing communication, brand image awareness, purchase decision, generation Z

Abstract

This research aimed: 1) to examine the level of marketing communication factors, the level of brand image awareness factor, and the level of decision to purchase Mistine cosmetics among Generation Z women in Bangkok and its vicinity; and 2) to investigate the influences of marketing communication factors and brand image awareness factors on the decision to purchase Mistine cosmetics among generation Z women in Bangkok and vicinity. The sample group used in this study comprised 384 Generation Z women in Bangkok and the vicinity who had purchased Mistine cosmetics. Data were collected by using a questionnaire. The statistics used in the data analysis were frequency, percentage, mean, standard deviation, and multiple regression analysis at a statistically significant level of 0.05. The study results revealed that the overall level of marketing communication factors, the general brand image awareness factors, and the overall decision to purchase Mistine cosmetics of Generation Z women in Bangkok and vicinity were at a high level. In addition, hypothesis testing results revealed that the elements of marketing communication factors that influenced the decision to purchase Mistine cosmetics among Generation Z women were advertising, promotions, personal selling, and direct marketing. In contrast, the components of brand image awareness factors that affected the decision to purchase Mistine cosmetics among Generation Z women were attributes, culture, personality, and users.

References

กมลชาติ โตสาลี. (2562). ปัจจัยที่มีผลต่อพฤติกรรมการซื้อเครื่องสำอางจากประเทศเกาหลี. วารสารนวัตกรรมการศึกษาและการวิจัย, 3(1), 51-64.

ณัฐภัสสร ชาลีกุล, และชุติมาวดี ทองจีน. (2561). ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ครีมบำรุงผิว. วิทยานิพนธ์มหาบัณฑิต. มหาวิทยาลัยกรุงเทพ.

ฐานเศรษฐกิจ. (2563, 26 กรกฎาคม). เครื่องสำอาง ลุ้นโต3.1แสนล. ค่ายดังสปีดยอด. ฐานเศรษฐกิจ. สืบค้นจาก https://www.thansettakij.com/content/business/442817

ธัญภัส จันจาตุรนต์รัศมี. (2562). การศึกษาสาเหตุและผลลัพธ์ของพฤติกรรมเลือกซื้อเครื่องสําอางด้วยการทบทวนผ่านบิวตี้บล็อกเกอร์. วิทยานิพนธ์มหาบัณฑิต. มหาวิทยาลัยมหิดล.

ปรารถนา ประทุมขัน. (2562). ส่วนประสมทางการสื่อสารการตลาดและคุณค่าตราสินค้าที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์เสริมอาหารในเขตอำเภอเมือง จังหวัดตาก. วารสารการประชุมวิชาการเสนอผลงานวิจัยระดับด้านวิทยาศาสตร์ และเทคโนโลยี มหาวิทยาลัยราชภัฏจันทรเกษม, 2(2), 354-355.

พิมพ์ กฤตยาไชยวัฒน. (2564). การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ ความไว้วางใจ และการรับรู้คุณค่าของช่องทางออนไลน์ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าประเภทเครื่องสำอางผ่านเฟซบุ๊กของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร. วิทยานิพนธ์มหาบัณฑิต. มหาวิทยาลัยกรุงเทพ.

วรัชญา ธนูศิลป์, และสุมาลี สว่าง. (2564). ปัจจัยการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการและภาพลักษณ์ตราสินค้าที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์เวชสำอางยูเซอรินของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร. ใน การประชุมนำเสนอผลงานวิจัยบัณฑิตศึกษาระดับชาติ ครั้งที่ 16 ปี การศึกษา 2564 (น. 739-753). ปทุมธานี: บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยรังสิต.

Brand buffet. (2021). Mistine เจาะกลุ่ม Gen Z ด้วยการปฏิวัติ Beauty Standard. Retrieved from https://www.Brandbuffet.in.th/2021/11/mistine-revolutionize-gen-z-beauty-standard/

Blockdit. (2020). กรณีศึกษา มิสทิน ยกระดับสินค้าพรีเมี่ยม แข่งขันเคาน์เตอร์แบรนด์. Retrieved from https://www.Blockdit.com/posts/5e39432ab84fc9064d74282b

Cahyani, N. S., Joyce Lapian, S. L. H. V., & Tumiwa, J. (2017). The Effect of Brand Image, Perceived Price, and Perceived Quality on Consumers’ Purchase Decision of Pond’s Skin Care Product. Jurnal EMBA: Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi, 5(2), 354-362.

Cochran, W. G. (1953). Sampling Techiques. New York: John Wiley & Sons. Inc.

Kim, N., Chun, E., & Ko, E. (2017). Country of Origin Effects on Brand Image, Brand Evaluation, and Purchase Intention: A Closer look at Seoul, New York, and Paris Fashion Collection. International Marketing Review, 34(2), 254-271.

Kotler, P. (2010). Marketing Management (11th ed.). New Jersey: Prentice-Hall

Kotler, P., & Armstrong, G. (2014). Principles of marketing (15th ed.). New York: Pearson Publishing.

Kotler, P., & Keller, K. L. (2012). Marketing management (14th ed.). Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.

Strauss, W., & Howe, N. (1991). Generations: The History of America’s Future. New York: William Morrowand Company, Inc.

Suria, N., Kusumawati, A., & Pangestuti, E. (2016). Pengaruh Country of Origin terhadap Citra Merek dan Dampaknya Bagi Keputusan Pembelian (Studi Kasus pada Konsumen Uniqlo di Jakarta) (Effect of Country of Origin on Brand Image and Its Impact on Buying Decision (A Case on Uniqlo Consumers in Jakarta). Jurnal Administrasi Bisnis, 38(1), 154.

Yudistira, A. (2020). The Effect of Brand Image and Perceived Price on Consumer Purchase Decision (A Case from Mac Cosmetics Powder Kiss Lipstick’s Customer on Tokopedia in Indonesia). Jurnal Ilmiah Mahasiswa Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Brawijaya, 9(1). Retrieved from https://jimfeb.ub.ac.id/index.php/ jimfeb/article/view/7043

Published
2023-10-27