The Decision Factors Affecting to Use a Laundry 24-Hour, through the Application of a Service Provider in Pathum Thani Province

  • อโนชา ศรีหาวงค์ Master of Science in Management of Logistics, Rangsit University, Thailand
  • บวรวิทย์ โรจน์สุวรรณ Master of Science in Management of Logistics, Rangsit University, Thailand
Keywords: Application, Logistics Concepts, Principles 7R’s, 24-Hours Laundromat, Otteri’s Shop

Abstract

The purposes of this research were to: 1) study personal factors that affect the use of laundromats 24 hours, 2) study the decision-making of user behavior with the logistics concepts principles (7Rs) for choosing a laundromat 24 hours and 3) study the personal characteristics and behavior were relation with decision-making to the aspects of Logistics concepts (principles 7R’s) for using a laundromat 24 hours through the service provider's application in Pathum Thani Province. The sample groups were service users who knew and understood select laundromats 24 hours through the service provider's application in Pathum Thani Province 400 peoples. Data were analyzed using descriptive statistics such as percentage, mean, and standard deviation. and inferential statistics, including the chi-square statistic. and the Pearson chi-square statistic.

            Research results: 1) Most of the respondents were in the general group, female, aged 20 - 35 years, single status, bachelor's degree, private company employee, monthly income more than 50,001 baht and choose the OTTERI WASH & DRY laundromat 24 hours. 2) Personal characteristics in terms of age, marital status, education level, main career, monthly income and decision-making behavior were related to all aspects of Logistics concepts (principles 7R’s) for using a laundromat 24 hours through the service provider's application in Pathum Thani Province with statistically significant at the 0.05 level. And 3) Knew and understood factors have the highest level on aspects of the Logistic concepts (principles 7R’s) for using a laundromat 24 hours through the service provider's application in Pathum Thani Province with a mean of 4.64 and a standard deviation of 0.550

References

กนก ศิริพร. (2563). ความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดบริการกับการตัดสินใจใช้บริการร้านซักผ้าหยอดเหรียญ Otteri ในจังหวัดสงขลา. สืบค้นจาก http://www.ba-abstract.ru.ac.th/AbstractPdf/2563-5-6_1630162828.pdf

ฐิติกร บุญเรือง. (2562). ปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการร้านสะดวกซักของผู้บริโภคในเขตลาดพร้าวกรุงเทพมหานคร. การค้นคว้าอิสระมหาบัณฑิต. มหาวิทยาลัยรามคำแหง.

ธนวิทย์ ฟองสมุทร์. (2561). การประยุกต์ใช้หลักการ 7R ทางโลจิสติกส์เพื่อการวางแผนการลงทุนส่วนบุคคล. วารสารวิจัย และพัฒนา มหาวิทยาลัยราชภัฎบุรีรัมย์, 11(ฉบับพิเศษ), 165-172. สืบค้นจาก https://so03.tci-thaijo.org/index.php/RDIBRU/article/view/130426

น้องส้ม โพธิ์ประเสริฐ, และชิตพงษ์ อัยสานนท์. (2561). การบริหารจัดการผู้ให้บริการโลจิสติกส์สำหรับผู้ประกอบการส่งออกอาหารในประเทศไทย. วารสารวิทยาลัยโลจิสติกส์และซัพพลายเชน, 4(2), 118-128.

ปณิศา มีจินดา. (2553). พฤติกรรมผู้บริโภค (Consumer behavior). กรุงเทพฯ: ธรรมสาร.

ลออรัตน์ สุขสุขแพทย์. (2561). ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อพฤติกรรมการใช้บริการเครื่องซักผ้าหยอดเหรียญของบริษัทเค-เน็กซ์ คอร์ปอเรชั่น จำกัด ภายใต้แบรนด์ “อ๊อตเทริ วอช แอนด์ ดราย” (Otteri wash and dry) ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร. การค้นคว้าอิสระมหาบัณฑิต. มหาวิทยาลัยรามคำแหง.

วรกานต์ เชื้อสำราญ. (2564). ปัจจัยที่มีผลต่อความตั้งใจใช้บริการซํ้าและความพึงพอใจในการใช้บริการร้านสะดวกซัก (Laundromat) ของผู้ใช้บริการที่อาศัยอยู่ในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล. การค้นคว้าอิสระมหาบัณฑิต. มหาวิทยาลัยมหิดล.

ศิริวรรณ เสรีรัตน์ และคณะ. (2552). การบริหารการตลาดยุคใหม่ (Marketing management) ฉบับปรับปรุงใหม่. กรุงเทพฯ: พัฒนาศึกษา.

สุรสิทธิ์ อุดมธนวงศ์, และปรีชา สวน. (2563). ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อความภักดีในการใช้บริการร้านสะดวกซักของกลุ่มวัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานคร. ใน งานประชุมวิชาการระดับชาติ มหาวิทยาลัยรังสิต ประจำปี 2563 (น. 672-682). สืบค้นจาก https://rsucon.rsu.ac.th/files/proceedings/nation2020/NA20-076.pdf

สำนักงานส่งเสริมวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม. (2567). เปิด“ธุรกิจดาวรุ่ง” ปี 2567 เครื่องซักผ้าหยอดเหรียญนำโด่ง. สืบค้นจาก https://www.springnews.co.th/

CleanChain. (2024a). เจาะลึกกับร้านซักผ้าหยอดเหรียญ 24 ชม. ตอบโจทย์ ซัก-อบแห้ง ด้วยนวัตกรรมจากญี่ปุ่น. Retrieved from https://www.cleanchain.co.th/archives/clean-chain-and-aqua-business/

CleanChain. (2024b). รวมเหตุผลที่ทำให้ร้านสะดวกซักคือธุรกิจเสือนอนกินที่น่าสนใจ. Retrieved from https://www.cleanchain.co.th/archives/laundry-business-partner/

Published
2025-02-18