Marketing Mix and Consumer Behavior of Mywhey Protein Products in Bangkok
Abstract
The objective of this research was to study marketing mix and consumer behavior of Mywhey Protein products in Bangkok. The sample consisted of 385 consumers of Mywhey Protein products. The statistics used were frequency, percentage, mean, standard deviation and calculating Pearson's correlation coefficient.
The research found that the marketing mix of consumers of Mywhey Protein consist of 4 aspects: product, price, place, promotion and all aspects were in a high level. The highest rank of the product of Mywhey Protein was a quality of raw material and consumer behavior of Mywhey product all aspects were in a high level.The highest rank of the Mywhey Protein product purchased was to control weight, burn fat and carbohydrates. Marketing mix and consumer behavior in Bangkok had a positive correlation with statistical significance at .01 level.
- บทความทุกเรื่องที่ตีพิมพ์เผยแพร่ได้ผ่านการพิจารณาทางวิชาการโดยผู้ทรงคุณวุฒิในสาขาวิชา (Peer review) ในรูปแบบไม่มีชื่อผู้เขียน (Double-blind peer review) อย่างน้อย ๓ ท่าน
- บทความวิจัยที่ตีพิมพ์เป็นข้อค้นพบ ข้อคิดเห็นและความรับผิดชอบของผู้เขียนเจ้าของผลงาน และผู้เขียนเจ้าของผลงาน ต้องรับผิดชอบต่อผลที่อาจเกิดขึ้นจากบทความและงานวิจัยนั้น
- ต้นฉบับที่ตีพิมพ์ได้ผ่านการตรวจสอบคำพิมพ์และเครื่องหมายต่างๆ โดยผู้เขียนเจ้าของบทความก่อนการรวมเล่ม