A Content Analysis of Learning English through Online Games: A Case Study of Real English for gamers
Abstract
The purpose of this study was to examine content analysis of learning English through online games. Game Transfer Phenomena (GTP) was used as a valuable tool for ESL learners, when applied to second-language. This study employed a content analysis and deals with a literature review of learning English thourgh video games. Then it discusses the importance of using games in learning vocabulary, grammar and pronunciation. A sample of 30 websites was used for the reviews. The results from the descriptive analyses indicated that playing commercial video games was perceived as useful and helpful for foreign language (English) learning. There are many ways to learn English from online games, including vocabulary, grammar, and pronunciation. General and specialized vocabulary for pronunciation and learning grammar such as present simple tense, past simple, and future tense. Lastly, learning English on how to pronounce with British, American accent and Asian styles.
- บทความทุกเรื่องที่ตีพิมพ์เผยแพร่ได้ผ่านการพิจารณาทางวิชาการโดยผู้ทรงคุณวุฒิในสาขาวิชา (Peer review) ในรูปแบบไม่มีชื่อผู้เขียน (Double-blind peer review) อย่างน้อย ๓ ท่าน
- บทความวิจัยที่ตีพิมพ์เป็นข้อค้นพบ ข้อคิดเห็นและความรับผิดชอบของผู้เขียนเจ้าของผลงาน และผู้เขียนเจ้าของผลงาน ต้องรับผิดชอบต่อผลที่อาจเกิดขึ้นจากบทความและงานวิจัยนั้น
- ต้นฉบับที่ตีพิมพ์ได้ผ่านการตรวจสอบคำพิมพ์และเครื่องหมายต่างๆ โดยผู้เขียนเจ้าของบทความก่อนการรวมเล่ม