A Study of Conflict Causes and Conflict Managements of Primary School Administrators under Uttaradit Primary Education Office Area 1
Abstract
This research aimed to study the Causes and Guideline of Conflict Managements of Primary School Administrators under the Uttaradit Primary Educational Area Office 1. To study 3 factors for conflict causes are: 1) Personal element 2) working interaction 3) Office’s elements. The research was administered into 2 stages. Stage 1: study the causes of conflict of teachers, the samples included 108 teachers under Uttaradit Primary Area Office area office and stage 2: study the conflict management of the School Administrators. The target groups were 7 administrators of Primary School.
The results showed that: 1) Emotional Maturity differences is the highest cause of conflict in personal element factor, 2) lack of understanding of the meaning of the information received for each people is the highest cause of conflict in working interaction factor, and 3) the unfair and unjustified of reward from the organization is the highest cause of conflict in Office’s elements factor.
- บทความทุกเรื่องที่ตีพิมพ์เผยแพร่ได้ผ่านการพิจารณาทางวิชาการโดยผู้ทรงคุณวุฒิในสาขาวิชา (Peer review) ในรูปแบบไม่มีชื่อผู้เขียน (Double-blind peer review) อย่างน้อย ๓ ท่าน
- บทความวิจัยที่ตีพิมพ์เป็นข้อค้นพบ ข้อคิดเห็นและความรับผิดชอบของผู้เขียนเจ้าของผลงาน และผู้เขียนเจ้าของผลงาน ต้องรับผิดชอบต่อผลที่อาจเกิดขึ้นจากบทความและงานวิจัยนั้น
- ต้นฉบับที่ตีพิมพ์ได้ผ่านการตรวจสอบคำพิมพ์และเครื่องหมายต่างๆ โดยผู้เขียนเจ้าของบทความก่อนการรวมเล่ม