NEEDS OF RAJAMANGALA UNIVERSITY OF TECHNOLOGY THANYABURI STUDENTS IN SOCIAL DANCE SOCIAL DANCE

Main Article Content

issara siramaneerat

Abstract

The objective of this research is to examine needs of Rajamangala University of Technology Thanyaburi Students in Social Dance. The data collected from Bachelor students who registered for social dance of the academic year 2015. In total population sampling, the researcher chose to study the entire population or 255 subjects. Also, the data gathered were analyzed by percentage.


Based on the questionnaire survey results, six key elements in needs of students in social dance course namely 1) Learning Objective 2) Characteristics of teachers 3) Subject Matter 4) Atmosphere, Equipment and Facilities 5) Teaching Method and 6) Measurement and Evaluation were explored.


The results revealed that the majority of male and female students place the same value on needs of students in social dance at a high level in the first five factors. To clarify, first, learning object were 40.59% and 40.26% by male and female participants respectively. Second, characteristics of teachers, the percentage were shown that 32.79 of men and 37.17 of women. For the subject matter, third, male students accounted for 41.96% while female students were 41.44%. Fourth, the percentage of atmosphere, equipment and facilities represented 36.60 of men and 40.96 of women. Fifth, teaching method factor was found at 34.56% and 46.65% of male and female subjects. However, the majority of students showed the opinion regarding a measurement and evaluation element at the highest level, having 34.80% of men and 45.90% of women.


There was no significant difference between male and female students needs in social dance course.

Article Details

Section
บทความวิจัย

References

คณะกรรมการการศึกษาแห่งชาติ สำนักนายกรัฐมนตรี. 2542. พระราชบัญญัติการศึกษาแห่งชาติ
(พ.ศ 2542). สำนักงานคณะกรรมการการศึกษาแห่งชาติ, สำนักนายกรัฐมนตรี.
สมคิด สวนศรี. 2551. ความคิดเห็นของนักศึกษามหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรีที่มีต่อ
การเรียนการสอนกลุ่มวิชาพลศึกษา. รายงานการวิจัย. มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล
ธัญบุรี.
สังวร จันทรกร. 2553. ปัญหาการเรียนวิชาลีลาศของนักศึกษามหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล
ธัญบุรี. รายงานการวิจัย. มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี.
สุขุม อ้นขวัญเมือง. 2553. ความคิดเห็นของนักศึกษาที่มีต่อการจัดการเรียนรู้ตามหลักสูตรของ. สถาบันการพลศึกษาในเขตภาคตะวันออกเฉียงเหนือ ปีการศึกษา 2552. วิทยานิพนธ์การศึกษามหาบัณฑิต สาขาพลศึกษา มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ.
อมรวิชช์ นาครทรรพ. 2540. กรณีศึกษารูปแบบการประกันคุณภาพในสถาบันอุดมศึกษา
สังกัดทบวงมหาวิทยาลัย. รายงานการวิจัย. กรุงเทพฯ : ทบวงมหาวิทยาลัย.
Best, J.W. 1977 “Research in Education.” New Jersey : Prentice Hall, Inc.