The The Development of English Reading Comprehension Skill of Undergraduates through Extensive Reading Integrating with Reading Strategies Instruction

Main Article Content

วิกรม จันทรจิตร

Abstract

The purposes of this research were to 1) develop the extensive reading integrating with reading strategies instructional model 2) improve undergraduates' English reading comprehension skills through extensive reading integrating with reading strategies instructional model. The research was conducted as research and development methodology. The sample comprised 40 undergraduate students majoring in Communication Arts, Faculty of Management Science at Phuket Rajabhat University, who registered in English for Advertising and Public Relation course during the first semester of the academic year 2020 by purposive sampling. Research instruments consisted of a handbook for extensive reading integrating with reading strategies instructional model, lesson plans, worksheets and reading comprehension test. The data were analyzed by means, standard deviations and t-test for dependent sample by comparing pre-test and post-test scores.


The results were as follows:


  1. The instructional model developed by integrating extensive reading with reading strategies called “MIRES Model” consisted of five teaching steps. These are 1) Model Reading Strategies 2) Intensive Reading Practice 3) Reading Engagement 4) Extend Reading Experience 5) Sharing Community.

  2. After using the MIRES model, the students’ reading comprehension average scores were higher than before receiving the instruction. Average pre-test score was 9.65 and increased to 13.18 in post-test, which was significantly higher at the .05 level. Therefore, MIRES model has effected to the undergraduates' reading comprehension skill development.

Article Details

Section
บทความวิจัย

References

ดวงตา มอนดี้, พรพิมล ศุขะวาที. (2557). ผลของวิธีการสอนอ่านแบบเน้นกลวิธีที่มีต่อความสามารถด้านการอ่านภาษาอังกฤษและการรับรู้ความสามารถของตนเองด้านการอ่านของนักเรียนมัธยมศึกษาตอนต้น. An Online Journal of Education, Vol.9, No.1, 2014, pp. 313-327
สุชาดา ชัยวิวัฒนตระกูล. (2544). การใชกิจกรรมการอานแบบกวางขวาง เพื่อเพิ่มพูนความสามารถทางการอ่าน-เขียนภาษาอังกฤษ และนิสัยรักการอาน ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปที่ 4. วิทยานิพนธ์ศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม.
สุรชัย จามรเนียม. 2548. ผลการใชชุดกิจกรรมคณิตศาสตรบูรณาการเชิงเนื้อหาเรื่องพื้นที่ผิวและปริมาตรที่มีตอความสนใจในวิชาคณิตศาสตรของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปที่ 3. ปริญญานิพนธ กศ.ม. (การมัธยมศึกษา). กรุงเทพฯ : บัณฑิตวิทยาลัยมหาวิทยาลัยศรีครินทรวิโรฒประสานมิตร.
อมฤตา โอมณี, นิสากร จารุมณี. 2559. การใช้วิธีการอ่านแบบกว้างขวางในการพัฒนาสมรรถนะการอ่านภาษาอังกฤษ และความสามารถในการคิดอย่างมีวิจารณญาณ. วารสารศิลปศาสตร์ มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์ วิทยาเขตหาดใหญ่ ปีที่ : 8 ฉบับที่ : 2 เลขหน้า : 104-131 ปีพ.ศ. : 2559
Day, R. and Bamford, J. 1998. Extensive Reading in the Second Language Classroom. Jack C. Richards, Series Editor. Cambridge: Cambridge University Press.
Kamhi-Stein, L. 2003. Reading in Two Languages: How Attitudes toward Home Language and Beliefs about Reading Affect the Behaviors of "Underprepared" L2 College Readers. TESOL Quarterly, 37(1), 35-71. doi:10.2307/3588465
Kinoshita, Y. 2008. Foreign Direct Investment and Structural Reforms: Panek Evidence from Eastern Europe and Latin Amweica. 28-29, February 2008. The INS and ELSNIT (Barcelona): IMF.
Lituanas, P. M.; Jacobs, G. M.; Renandya, W. A. (1999). A study of extensive reading with remedial reading students. Online, ERIC Number: ED574033. Retrieved from: https://eric.ed.gov/?id=ED574033
McNamara. Danielle S. 2009. The Importance of Teaching Reading Strategies. The International Dyslexia Association. Perspectives on Language and Literacy. Spring 2009
Patterson, E. 2010. The Impact of Explicit Teaching of Metacognitive Strategies on the Reading-Specific Self-Efficacy of Upper-Primary Students. Retrieved from: www.olsel.catholic.edu.au/_uploads/_ckpg/files/306_EPatterson_AR.pdf
Richards, Jack C., 1943-. 2002. Longman dictionary of language teaching and applied linguistics. London ; New York :Longman
Richard R. Day, Junko Yamanaka, & Genevieve Kocienda. 2008. Cover to Cover Reading Comprehension and Fluency 1-2 : Teacher's Book. Oxford University Press.
Rosenshine, B. 1997. Advances in research on instruction. Issues in Educating Students with Disabilities. Lawrence Erlbaum Associates, Inc., Publishers, 10 Industrial Avenue, Mahwah, NJ 07430.
Waring, R., Takahashi, M. 2003. At what rate do learners learn and retain new vocabulary from reading a graded reader? Reading in a Foreign Language, 15(2), 130-163.