Problem of declining non-interest income (Fee and service income) of the Government Savings Bank, Nong Ben Branch in the past 2 years (2017 and 2018)
Abstract
This Qualitative Research is conducted with 2 purposes as listed below: 1. To study problem of declining non-interest income (Fee and service income) of the Government Savings Bank, Nong Ben Branch in the past 2 years 2. To guidelines for troubleshooting of declining non-interest income (Fee and service income) of the Government Savings Bank, Nong Ben Branch in the past 2 years. The results of the study were as follows. 1. Problem of declining non-interest income (Fee and service income) of the Government Savings Bank, Nong Ben Branch in the past 2 years were bank's profit is likely to decline significantly during low interest rates, but for the net interest income, it can be seen that the range of data differences has increased in the last 4-5 years, mainly due to the decrease in net interest income of banks that are branches of foreign banks. 2. Guidelines for troubleshooting of declining non-interest income (Fee and service income) of the Government Savings Bank, Nong Ben Branch in the past 2 years were bank should adjust the customer service, in order to be able to support communication from various channels, for example, customers can ask for information via text message, social media and chat have introduced new customer service technology to support all available service channels, by linking with customer relationship management and marketing systems.
- บทความทุกเรื่องที่ตีพิมพ์เผยแพร่ได้ผ่านการพิจารณาทางวิชาการโดยผู้ทรงคุณวุฒิในสาขาวิชา (Peer review) ในรูปแบบไม่มีชื่อผู้เขียน (Double-blind peer review) อย่างน้อย ๓ ท่าน
- บทความวิจัยที่ตีพิมพ์เป็นข้อค้นพบ ข้อคิดเห็นและความรับผิดชอบของผู้เขียนเจ้าของผลงาน และผู้เขียนเจ้าของผลงาน ต้องรับผิดชอบต่อผลที่อาจเกิดขึ้นจากบทความและงานวิจัยนั้น
- ต้นฉบับที่ตีพิมพ์ได้ผ่านการตรวจสอบคำพิมพ์และเครื่องหมายต่างๆ โดยผู้เขียนเจ้าของบทความก่อนการรวมเล่ม