Problem of overdue debt not more than 3 months (SM3) of the Uthai Thani Debt Management and Control Center increased
Abstract
This Qualitative Research is conducted with 2 purposes as listed below: 1. To analysis of the problem of overdue debt not more than 3 months (SM3) of the Uthai Thani Debt Management and Control Center increased and 2. To guidelines for troubleshooting of overdue debt not more than 3 months (SM3) of the Uthai Thani Debt Management and Control Center increased. The results of the study were as follows. 1. Problem of overdue debt not more than 3 months (SM3) of the Uthai Thani Debt Management and Control Center increased were main cause of debt owed on the debtor is Debtors have many liabilities, business of the debtor, loss And the debtor has a high burden on family expenses. 2. Guidelines for troubleshooting of overdue debt not more than 3 months (SM3) of the Uthai Thani Debt Management and Control Center increased were Uthai Thani Debt Management and Control Center should have a team to market debt. By going out to meet the debtor to the home or work place, to provide management knowledge Management And knowledge of debt settlement in order to prevent bad debts Or debt that does not generate income for the bank Which must be supported by the agency for your convenience of employees in issuing follow-up debts.
- บทความทุกเรื่องที่ตีพิมพ์เผยแพร่ได้ผ่านการพิจารณาทางวิชาการโดยผู้ทรงคุณวุฒิในสาขาวิชา (Peer review) ในรูปแบบไม่มีชื่อผู้เขียน (Double-blind peer review) อย่างน้อย ๓ ท่าน
- บทความวิจัยที่ตีพิมพ์เป็นข้อค้นพบ ข้อคิดเห็นและความรับผิดชอบของผู้เขียนเจ้าของผลงาน และผู้เขียนเจ้าของผลงาน ต้องรับผิดชอบต่อผลที่อาจเกิดขึ้นจากบทความและงานวิจัยนั้น
- ต้นฉบับที่ตีพิมพ์ได้ผ่านการตรวจสอบคำพิมพ์และเครื่องหมายต่างๆ โดยผู้เขียนเจ้าของบทความก่อนการรวมเล่ม