Feasibility Study of Traditional Thai Food Delivery
Abstract
The paper aimed to study the feasibility of the Traditional Thai Food Delivery business to assess the feasibility of the project. This consists of Situation analysis Marketing plan analysis operational plans analysis Manpower plan analysis and analysis of financial plans from the analysis of the aforementioned steps. The target group is the customer group with moderate income. Which is who like food that is difficult to find to eat nowadays, it has complete nutritional values, hygienic, high quality and the price is fair. A marketing mix is defined which consists of Product strategy, price, distribution channels and marketing promotion Production capacity is planned Production volume and the production process is set The project has a payback period of 1 year with a net present value (NPV) equal to 9,724,095.62 baht and an internal rate of return (IRR) equal to 141%. Concluded that this project is feasible and suitable for investment.
- บทความทุกเรื่องที่ตีพิมพ์เผยแพร่ได้ผ่านการพิจารณาทางวิชาการโดยผู้ทรงคุณวุฒิในสาขาวิชา (Peer review) ในรูปแบบไม่มีชื่อผู้เขียน (Double-blind peer review) อย่างน้อย ๓ ท่าน
- บทความวิจัยที่ตีพิมพ์เป็นข้อค้นพบ ข้อคิดเห็นและความรับผิดชอบของผู้เขียนเจ้าของผลงาน และผู้เขียนเจ้าของผลงาน ต้องรับผิดชอบต่อผลที่อาจเกิดขึ้นจากบทความและงานวิจัยนั้น
- ต้นฉบับที่ตีพิมพ์ได้ผ่านการตรวจสอบคำพิมพ์และเครื่องหมายต่างๆ โดยผู้เขียนเจ้าของบทความก่อนการรวมเล่ม