A study of the participatory management of student activities for Ban Bo Luang School, Hot District, Chiang Mai Province
Abstract
The objective of this research was to study the participatory management of student activities for Ban Bo Luang School, Hot District, Chiang Mai Province. The research tool was a questionnaire on the participatory management of student activities. The population were 92 people, consisting of school administrators, school committees, teachers, student council committees, and students who chose to engage in the activities. Statistics used in research were percentage, mean, standard deviation, as well as content analysis for the open-ended questions.
The results of study showed that the research participants had moderate opinions about the participatory management of student activities. However, when considering each aspect of the participatory, it was found that the brainstorming process had the highest mean, and the evaluation process had the lowest mean. Additionally, research participants suggested that they would like to participate in designing school activities, as well as evaluating school activities in order to enhance school activities that are suitable for their aptitude and needs.
- บทความทุกเรื่องที่ตีพิมพ์เผยแพร่ได้ผ่านการพิจารณาทางวิชาการโดยผู้ทรงคุณวุฒิในสาขาวิชา (Peer review) ในรูปแบบไม่มีชื่อผู้เขียน (Double-blind peer review) อย่างน้อย ๓ ท่าน
- บทความวิจัยที่ตีพิมพ์เป็นข้อค้นพบ ข้อคิดเห็นและความรับผิดชอบของผู้เขียนเจ้าของผลงาน และผู้เขียนเจ้าของผลงาน ต้องรับผิดชอบต่อผลที่อาจเกิดขึ้นจากบทความและงานวิจัยนั้น
- ต้นฉบับที่ตีพิมพ์ได้ผ่านการตรวจสอบคำพิมพ์และเครื่องหมายต่างๆ โดยผู้เขียนเจ้าของบทความก่อนการรวมเล่ม