Factors influencing the adoption of innovation and BEV (Battery Electric Vehicle) technology by transport operators and taxi drivers in Thailand
Abstract
The purpose of this study was to investigate factors influencing the adoption of innovation and BEV (Battery Electric Vehicle) technology by transport operators and taxi drivers in Thailand to study (1) the factors those influencing the adoption of innovation and BEV electric vehicles technology of transport operators and taxi drivers in Thailand; (2) to study the relationships between factors Influencing the adoptation of innovation and BEV electric vehicles technology of transport operators and taxi drivers in Thailand; and (3) to study the occupational class differences which are in these groups of transport operators and taxi drivers in adopting of innovation and of BEV electric vehicle technology in Thailand. The sample group of this quantitative research are 200 transport operators and 200 taxi drivers in Thailand. Convenience sampling was used. Questionnaires were implemented and appropriate statistical programs to analyze the data.
The results of the study showed that: The perception of the benefit, perception of the risk of use, conformity to reference groups and environmental awareness affect the intention to use the BEV vehicle type of transport among operators and taxi drivers in Thailand. The Intention to use BEV affects the adoption of BEV vehicle innovations and technologies.
The acceptance of adoption of battery-type electric vehicle innovation and technology among transport operators and taxi drivers In Thailand is very high level. The average perception is that is BEV are used to help save money, followed by the perception that electric cars are highly respected innovation.
- บทความทุกเรื่องที่ตีพิมพ์เผยแพร่ได้ผ่านการพิจารณาทางวิชาการโดยผู้ทรงคุณวุฒิในสาขาวิชา (Peer review) ในรูปแบบไม่มีชื่อผู้เขียน (Double-blind peer review) อย่างน้อย ๓ ท่าน
- บทความวิจัยที่ตีพิมพ์เป็นข้อค้นพบ ข้อคิดเห็นและความรับผิดชอบของผู้เขียนเจ้าของผลงาน และผู้เขียนเจ้าของผลงาน ต้องรับผิดชอบต่อผลที่อาจเกิดขึ้นจากบทความและงานวิจัยนั้น
- ต้นฉบับที่ตีพิมพ์ได้ผ่านการตรวจสอบคำพิมพ์และเครื่องหมายต่างๆ โดยผู้เขียนเจ้าของบทความก่อนการรวมเล่ม