Book design for children with developmental disabilities
Abstract
With the development of the times, More and more people are paying attention to the physical and mental health of children. The particularity of children with developmental disabilities makes them have to carry out special rehabilitation learning. Book learning is one of the important means of children's learning. Based on the analysis of autistic children's cognitive characteristics, causes and daily behaviors, this paper designs a book that can help autistic children develop. Autistic children are more prominent in visual and tactile aspects.so the article combines sensory theory to make them play a role in books, enhance the learning experience of books, and make books more suitable for autistic children. Secondly, analyze the successful cases of interactive books, design books with interactivity, to a certain extent, reduce the inherent defects, and alleviate the development barriers of autistic children. At the same time, pay attention to the field of children's book design, and let more people pay attention to this group of "children from stars".
- บทความทุกเรื่องที่ตีพิมพ์เผยแพร่ได้ผ่านการพิจารณาทางวิชาการโดยผู้ทรงคุณวุฒิในสาขาวิชา (Peer review) ในรูปแบบไม่มีชื่อผู้เขียน (Double-blind peer review) อย่างน้อย ๓ ท่าน
- บทความวิจัยที่ตีพิมพ์เป็นข้อค้นพบ ข้อคิดเห็นและความรับผิดชอบของผู้เขียนเจ้าของผลงาน และผู้เขียนเจ้าของผลงาน ต้องรับผิดชอบต่อผลที่อาจเกิดขึ้นจากบทความและงานวิจัยนั้น
- ต้นฉบับที่ตีพิมพ์ได้ผ่านการตรวจสอบคำพิมพ์และเครื่องหมายต่างๆ โดยผู้เขียนเจ้าของบทความก่อนการรวมเล่ม