A Study of Consumer Behavior, Trust and Electronic Word of Mouth Influencing Consumer’s Decision to purchase Buddha Amulets via TikTok In Nonthaburi Province, Thailand
Abstract
The objective of this research is A Study of Consumer Behavior (6W1H), Trust and Electronic Word of Mouth Influencing Consumer’s Decision to purchase Buddha Amulets via TikTok In Nonthaburi Province,Thailand. The sample consisted of 400 people who have purchased Buddha on TikTok and living in Nonthaburi province. The survey was conducted through a Google Form on Facebook fanpages. The population group choses The Factors in Consumer Behavior (6W1H): What, Why, When and Where. The Factors in Trust: Conflict Resolution. The Factors in Electronic Word of Mouth: Content on social media Influencing Consumer’s Decision to purchase Buddha Amulets via TikTok In Nonthaburi Province,Thailand. Other Factor did not significantly affect to purchase Buddha Amulets via TikTok in Nonthaburi Province, Thailand.
- บทความทุกเรื่องที่ตีพิมพ์เผยแพร่ได้ผ่านการพิจารณาทางวิชาการโดยผู้ทรงคุณวุฒิในสาขาวิชา (Peer review) ในรูปแบบไม่มีชื่อผู้เขียน (Double-blind peer review) อย่างน้อย ๓ ท่าน
- บทความวิจัยที่ตีพิมพ์เป็นข้อค้นพบ ข้อคิดเห็นและความรับผิดชอบของผู้เขียนเจ้าของผลงาน และผู้เขียนเจ้าของผลงาน ต้องรับผิดชอบต่อผลที่อาจเกิดขึ้นจากบทความและงานวิจัยนั้น
- ต้นฉบับที่ตีพิมพ์ได้ผ่านการตรวจสอบคำพิมพ์และเครื่องหมายต่างๆ โดยผู้เขียนเจ้าของบทความก่อนการรวมเล่ม