The Influence of Personal Beliefs, and the 7P's Marketing Mix on the Decision to Purchase Sacred Objects through Facebook
Abstract
This research aims to study the factors influencing the decision to purchase sacred objects through Facebook, utilizing concepts of consumer behavior, personal belief psychology, and the marketing mix (7P’s). This quantitative research involved a sample group of 398 individuals who had previously purchased sacred objects via Facebook.
The study found that the belief in achieving life goals had the highest influence, followed by beliefs in social coexistence, honor, physical aspects, and security. Regarding the marketing mix (7P’s), physical evidence had the highest influence, followed by process, people, promotion, place, product, and price. The findings highlight the importance of using social media and marketing strategies to enhance the effectiveness of selling sacred objects.
- บทความทุกเรื่องที่ตีพิมพ์เผยแพร่ได้ผ่านการพิจารณาทางวิชาการโดยผู้ทรงคุณวุฒิในสาขาวิชา (Peer review) ในรูปแบบไม่มีชื่อผู้เขียน (Double-blind peer review) อย่างน้อย ๓ ท่าน
- บทความวิจัยที่ตีพิมพ์เป็นข้อค้นพบ ข้อคิดเห็นและความรับผิดชอบของผู้เขียนเจ้าของผลงาน และผู้เขียนเจ้าของผลงาน ต้องรับผิดชอบต่อผลที่อาจเกิดขึ้นจากบทความและงานวิจัยนั้น
- ต้นฉบับที่ตีพิมพ์ได้ผ่านการตรวจสอบคำพิมพ์และเครื่องหมายต่างๆ โดยผู้เขียนเจ้าของบทความก่อนการรวมเล่ม