SOLUTION FOR THE GREEN VEHICLE ROUTING PROBLEM
Abstract
Current carbon dioxide (CO2) emission trends are rising in the transportation department. Thus, the objective of this research is reducing fuel consumption rates and reducing CO2 emissions for transportation. The vehicle routing problem is divided for comparison into the two following parts: The Capacitated Vehicle Routing Problem (CVRP) and the Green Vehicle Routing Problem (GVRP). The vehicle routing problem begins and ends at the same place, which is the depot, with limited of the vehicle capacity. The solving method is Nearest Neighbor Algorithm (NN) and the Clarke-Wright Savings Algorithm (CWS). The Clarke-Wright Savings Algorithm can reduce fuel consumption in addition to reducing CO2 emission better than Nearest Neighbor Algorithm (on average) of 26.48%.
- บทความทุกเรื่องที่ตีพิมพ์เผยแพร่ได้ผ่านการพิจารณาทางวิชาการโดยผู้ทรงคุณวุฒิในสาขาวิชา (Peer review) ในรูปแบบไม่มีชื่อผู้เขียน (Double-blind peer review) อย่างน้อย ๓ ท่าน
- บทความวิจัยที่ตีพิมพ์เป็นข้อค้นพบ ข้อคิดเห็นและความรับผิดชอบของผู้เขียนเจ้าของผลงาน และผู้เขียนเจ้าของผลงาน ต้องรับผิดชอบต่อผลที่อาจเกิดขึ้นจากบทความและงานวิจัยนั้น
- ต้นฉบับที่ตีพิมพ์ได้ผ่านการตรวจสอบคำพิมพ์และเครื่องหมายต่างๆ โดยผู้เขียนเจ้าของบทความก่อนการรวมเล่ม