THE RELATIONSHIP BETWEEN PERFECTIONISM AND ENGLISH SPEAKING ABILITY OF THAI UNDERGRADUATE STUDENTS
Abstract
The main aim of this research was to study the relationship between perfectionism and English speaking ability of Thai undergraduate students. A mixed method approach was used in conducting this study. The quantitative research instrument was HMPS self-rating scale. The qualitative research instrument was a semi-interview. The subjects of this study were 50 undergraduate students majoring in English from one college in Nakorn Nayok province. All 50 students participated in HMPS self-rating scale, and 5 selected students participated in semi-interview. The study found that there was no significant relationship between self-oriented perfectionism (SOP) and English speaking ability, as well as other-oriented perfection (OOP). The significant finding was that the lower the level of socially-prescribed perfectionism (SSP), the higher the English speaking ability.
- บทความทุกเรื่องที่ตีพิมพ์เผยแพร่ได้ผ่านการพิจารณาทางวิชาการโดยผู้ทรงคุณวุฒิในสาขาวิชา (Peer review) ในรูปแบบไม่มีชื่อผู้เขียน (Double-blind peer review) อย่างน้อย ๓ ท่าน
- บทความวิจัยที่ตีพิมพ์เป็นข้อค้นพบ ข้อคิดเห็นและความรับผิดชอบของผู้เขียนเจ้าของผลงาน และผู้เขียนเจ้าของผลงาน ต้องรับผิดชอบต่อผลที่อาจเกิดขึ้นจากบทความและงานวิจัยนั้น
- ต้นฉบับที่ตีพิมพ์ได้ผ่านการตรวจสอบคำพิมพ์และเครื่องหมายต่างๆ โดยผู้เขียนเจ้าของบทความก่อนการรวมเล่ม