SEGMENTATION OF RETAILER WOMEN'S FASHION PANTS IN BO BAE TOWER, BASED ON PURCHASE BEHAVIOR AND IMPORTANCE OF MARKETING MIX
Abstract
The objective of this research aimed to classify Segmentation of retailer women's fashion pants in the Bo Bae Tower, based on buying behavior and importance of marketing mix. The questionnaire was collected from customers aged more than 18 years old. Based on the estimation, 400 samples were chosen from 12,834 people among17 stores. The data were analyzed using the mean, standard deviation, Cluster Analysis, One Way ANOVA and Chi-Square. We found that most of the samples(65%) was female, aged 31-40 with average income of 30,001-40,000 Baht. They purchased fashion pants because of its design and the delivery of the product according to the correct amount of order. Based on the classification, they were classified into 3 groups: 1) Millennial 2) Carefully 3) Shopaholic However, all of the three groups demonstrated the significant difference purchasing behavior and the decision making on Marketing Mix (p = 0.05 )
- บทความทุกเรื่องที่ตีพิมพ์เผยแพร่ได้ผ่านการพิจารณาทางวิชาการโดยผู้ทรงคุณวุฒิในสาขาวิชา (Peer review) ในรูปแบบไม่มีชื่อผู้เขียน (Double-blind peer review) อย่างน้อย ๓ ท่าน
- บทความวิจัยที่ตีพิมพ์เป็นข้อค้นพบ ข้อคิดเห็นและความรับผิดชอบของผู้เขียนเจ้าของผลงาน และผู้เขียนเจ้าของผลงาน ต้องรับผิดชอบต่อผลที่อาจเกิดขึ้นจากบทความและงานวิจัยนั้น
- ต้นฉบับที่ตีพิมพ์ได้ผ่านการตรวจสอบคำพิมพ์และเครื่องหมายต่างๆ โดยผู้เขียนเจ้าของบทความก่อนการรวมเล่ม