DEVELOPMENT OF SCIENTIFIC PROCESS SKILL FOR EARLY CHILDHOOD THROUGH STEM LEARNING METHOD
Abstract
The purpose of this research were to study the use of STEM technic in developing science skills for kindergarten’s student and to study the kindergarten’s students toward learning by STEM Technic. The population were 12 kindergarten’s students in level 1 – 2 at of Watkanjanaram School,Phrae ( in 2016 ) .The material used in this research were 24 STEM lesson plans, Science skills’ test, satisfied interview form and opservation form. The mean points, standard deviation and T-Test were used for statistical analysis.The result of this research were shown that after learning by using STEM technic, the students had higher score than befor using the technic ;from 50.67 up to 73.17,with the standard deviation at 0.5. Moreover, the students were very satisfied with learning by STEM technic with 90.20%.Also, the behavior observation were shown that the students were more enthusiastic and more interested in learning, the presenting and telling story continuously develop , and there were more asking and answering to the questions during learning.Finally, the interview said that the students can learn and adapt science skills with STEM technic very well.
- บทความทุกเรื่องที่ตีพิมพ์เผยแพร่ได้ผ่านการพิจารณาทางวิชาการโดยผู้ทรงคุณวุฒิในสาขาวิชา (Peer review) ในรูปแบบไม่มีชื่อผู้เขียน (Double-blind peer review) อย่างน้อย ๓ ท่าน
- บทความวิจัยที่ตีพิมพ์เป็นข้อค้นพบ ข้อคิดเห็นและความรับผิดชอบของผู้เขียนเจ้าของผลงาน และผู้เขียนเจ้าของผลงาน ต้องรับผิดชอบต่อผลที่อาจเกิดขึ้นจากบทความและงานวิจัยนั้น
- ต้นฉบับที่ตีพิมพ์ได้ผ่านการตรวจสอบคำพิมพ์และเครื่องหมายต่างๆ โดยผู้เขียนเจ้าของบทความก่อนการรวมเล่ม