EFL TEACHERS’ EVALUATION OF TEXTBOOK USED IN FIRST YEAR FUNDAMENTAL ENGLISH COURSE AT WHITE UNIVERSITY
Abstract
Mismatch between the textbook designs and the instructional contexts in which the textbook was used requires EFL teacher adopters to select textbooks carefully. This study reports on the strengths and weaknesses of the commercial EFL textbook as perceived by the teaching staffs of a fundamental English course offered in a public university in Thailand. Data were collected by means of a questionnaire and a semi-structured interview. In general, the participants were found to be satisfied with the overall quality of the textbook. They nevertheless agreed on several design issues that need to be modified to accommodate the constraints of their instructional contexts. An examination of these shortcomings leads the researchers to conclude that staff teachers need to collaborate for mutually agreed on guidelines or supplementary materials which would compensate for the limitations of commercial EFL textbooks.
- บทความทุกเรื่องที่ตีพิมพ์เผยแพร่ได้ผ่านการพิจารณาทางวิชาการโดยผู้ทรงคุณวุฒิในสาขาวิชา (Peer review) ในรูปแบบไม่มีชื่อผู้เขียน (Double-blind peer review) อย่างน้อย ๓ ท่าน
- บทความวิจัยที่ตีพิมพ์เป็นข้อค้นพบ ข้อคิดเห็นและความรับผิดชอบของผู้เขียนเจ้าของผลงาน และผู้เขียนเจ้าของผลงาน ต้องรับผิดชอบต่อผลที่อาจเกิดขึ้นจากบทความและงานวิจัยนั้น
- ต้นฉบับที่ตีพิมพ์ได้ผ่านการตรวจสอบคำพิมพ์และเครื่องหมายต่างๆ โดยผู้เขียนเจ้าของบทความก่อนการรวมเล่ม