AUTONOMOUS ENGLISH LEARNING AND REAL UNDERSTANDING FOR ENGLISH LANGUAGE INSTRUCTION IN THAILAND
Abstract
The skill of English autonomous learning is important for talent development in English of Thai students. It not only helps them with real understanding, but it also creates culture of new learning to happen in Thailand especially, in the era that the competition is more intense. Embracing our country in trade, language is a heart for communication with other countries like potential development of Thailand which is stepping to 4.0 era. This article, the writers present important information in 7 issues. They are 1) the theory which is the base of English autonomous learning concept 2) the concept of the learners with language learning 3) the importance of self-study 4) the situation and leading the concept about self-study to apply using both in Thailand and other countries 5) teaching English as a foreign language with concordance in self-study concept 6) change of behavior in autonomous English learning and 7) technology in learning and teaching English with the concept of autonomous learning of the learners, which expect to be the process for development Thai education system or will be a part of the concept in potential development of Thai education in the future.
- บทความทุกเรื่องที่ตีพิมพ์เผยแพร่ได้ผ่านการพิจารณาทางวิชาการโดยผู้ทรงคุณวุฒิในสาขาวิชา (Peer review) ในรูปแบบไม่มีชื่อผู้เขียน (Double-blind peer review) อย่างน้อย ๓ ท่าน
- บทความวิจัยที่ตีพิมพ์เป็นข้อค้นพบ ข้อคิดเห็นและความรับผิดชอบของผู้เขียนเจ้าของผลงาน และผู้เขียนเจ้าของผลงาน ต้องรับผิดชอบต่อผลที่อาจเกิดขึ้นจากบทความและงานวิจัยนั้น
- ต้นฉบับที่ตีพิมพ์ได้ผ่านการตรวจสอบคำพิมพ์และเครื่องหมายต่างๆ โดยผู้เขียนเจ้าของบทความก่อนการรวมเล่ม