COMMUNICATION THROUGH CORPORATE BRAND IDENTITY DESIGN IN EDUCATION INSTITUTION CASE STUDY OF DHURAKIJ PUNDIT UNIVERSITY
Abstract
This research paper is about communication through corporate brand identity case study of Dhurakij Pundit University. The Objective of this perception is corporate brand identity changes, not only main corporate branding identity but also, new sub-branding identity. Brand identity design elements such as; name symbol color were communicate with study group students. There are two communication problems. It was typography usage and the taglines. The reason is typography was not announced publicly to the audience and the taglines were a couples times changed. Besides, that sub branding identity or college; the faculties that were form together, had communication problem as well. The brand identity design elements which are color typography and communication were not relevant to the main corporate identity.
- บทความทุกเรื่องที่ตีพิมพ์เผยแพร่ได้ผ่านการพิจารณาทางวิชาการโดยผู้ทรงคุณวุฒิในสาขาวิชา (Peer review) ในรูปแบบไม่มีชื่อผู้เขียน (Double-blind peer review) อย่างน้อย ๓ ท่าน
- บทความวิจัยที่ตีพิมพ์เป็นข้อค้นพบ ข้อคิดเห็นและความรับผิดชอบของผู้เขียนเจ้าของผลงาน และผู้เขียนเจ้าของผลงาน ต้องรับผิดชอบต่อผลที่อาจเกิดขึ้นจากบทความและงานวิจัยนั้น
- ต้นฉบับที่ตีพิมพ์ได้ผ่านการตรวจสอบคำพิมพ์และเครื่องหมายต่างๆ โดยผู้เขียนเจ้าของบทความก่อนการรวมเล่ม