Lived Experience of Frontline Healthcare Providers to Prevent COVID- 19 Infection in the Community: A Phenomenological Study A Phenomenological Study
Main Article Content
Abstract
The purpose of this qualitative research was to study the experiences of frontline healthcare provider to manage the COVID-19 situation. The participants were 16 public health officers who working in Health Promoting Hospitals at the border districts. Based on a phenomenological study method by Edmund Husserl, purposive sampling was applied. In-depth interviews were conducted and lasted 30- 45 minutes until data saturated from April to June 2021. Data were collected and analyzed by thematic analysis using Colaizzi method. The finding revealed 3 themes: 1) encounter with stress and fear, 2) deal with difficult situation, and 3) adapt to the next normal era. The findings of the study can be used as a basis for supporting frontline healthcare provider. It is suggested that future research guidelines or innovations to ensure safeguards of frontline healthcare providers should be developed.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
เนื้อหาและข้อมูลในบทความที่ลงตีพิมพ์ในวารสารการพยาบาลและสุขภาพ สสอท. ถือเป็นข้อคิดเห็นและความรับผิดชอบของผู้เขียนบทความโดยตรง ซึ่งกองบรรณาธิการวารสารไม่จำเป็นต้องเห็นด้วย หรือร่วมรับผิดชอบใดๆ
บทความ ข้อมูล เนื้อหา รูปภาพ ฯลฯ ที่ได้รับการตีพิมพ์ในวารสารการพยาบาลและสุขภาพ สสอท. ถือเป็นลิขสิทธิ์ของวารสารการพยาบาลและสุขภาพ สสอท. หากบุคคลหรือหน่วยงานใดต้องการนำทั้งหมด หรือส่วนหนึ่งส่วนใดไปเผยแพร่ หรือเพื่อกระทำการใดๆ จะต้องได้รับอนุญาตเป็นลายลักษณ์อักษรจากวารสารการพยาบาลและสุขภาพ สสอท. ก่อนเท่านั้น