Consumer Perception Affecting Repeat Purchase Intent Cosmetics of BSC Counter Brand in Department Stores in Bangkok Metropolitan Area
Abstract
This research aimed to study consumer awareness to repurchase cosmetics of BSC counter brand in department stores in Bangkok metropolitan area . By having a study on product quality awareness price recognition and service quality awareness of consumers returning and purchasing repeatedly at the BSC brand cosmetic counters. By using quantitative research method. The sample used in the study were 400 females and males in Bangkok and Metropolitan Area. The instrument used in this study was a self-administered questionnaire. The data was analyze by descriptive statistics such as frequency, percentage, mean and standard deviation . Multiple regression was used to test the hypotheses. The results showed that product quality recognition and price had a significant impact on repurchase intention but peiceived service quality did not.
- บทความทุกเรื่องที่ตีพิมพ์เผยแพร่ได้ผ่านการพิจารณาทางวิชาการโดยผู้ทรงคุณวุฒิในสาขาวิชา (Peer review) ในรูปแบบไม่มีชื่อผู้เขียน (Double-blind peer review) อย่างน้อย ๓ ท่าน
- บทความวิจัยที่ตีพิมพ์เป็นข้อค้นพบ ข้อคิดเห็นและความรับผิดชอบของผู้เขียนเจ้าของผลงาน และผู้เขียนเจ้าของผลงาน ต้องรับผิดชอบต่อผลที่อาจเกิดขึ้นจากบทความและงานวิจัยนั้น
- ต้นฉบับที่ตีพิมพ์ได้ผ่านการตรวจสอบคำพิมพ์และเครื่องหมายต่างๆ โดยผู้เขียนเจ้าของบทความก่อนการรวมเล่ม