Using Realistic Mathematics Education Approach to Promote Statistical Literacy: Knowledge Aspect of Grade 11 students
Abstract
The aim of this research was to study Statistical Literacy in Knowledge Aspect of Grade 11 students through Realistic Mathematics Education Approach from 43 students at Wattanothai Payap School in the second semester of the academic year 2019. Research instruments were lesson plans, teacher’s field note and statistic literacy test. Realistic Mathematics Education help student develop their mathematical understanding by working from contexts that make sense to them Statistic literacy is analyzed though Statistical Literacy in Knowledge Aspect of Gal (2004) which students were very good in literacy skills, statistical knowledge, good in mathematical knowledge and fair context knowledge, critical questions
- บทความทุกเรื่องที่ตีพิมพ์เผยแพร่ได้ผ่านการพิจารณาทางวิชาการโดยผู้ทรงคุณวุฒิในสาขาวิชา (Peer review) ในรูปแบบไม่มีชื่อผู้เขียน (Double-blind peer review) อย่างน้อย ๓ ท่าน
- บทความวิจัยที่ตีพิมพ์เป็นข้อค้นพบ ข้อคิดเห็นและความรับผิดชอบของผู้เขียนเจ้าของผลงาน และผู้เขียนเจ้าของผลงาน ต้องรับผิดชอบต่อผลที่อาจเกิดขึ้นจากบทความและงานวิจัยนั้น
- ต้นฉบับที่ตีพิมพ์ได้ผ่านการตรวจสอบคำพิมพ์และเครื่องหมายต่างๆ โดยผู้เขียนเจ้าของบทความก่อนการรวมเล่ม