Using Real-Life Situations to Promote Probability Literacy of Grade 11 Students
Abstract
The purpose of this research is to study the level of probability literacy of Grade 11 students of Sanpatong Wittayakom school who studied with real-life situations.
The target group is the students from Mathayomsuksa 5 room 1 of Sanpatong Wittayakom school, Sanpatong district. The research instruments consist of the lesson plans of Grade 11 probability using real-life situations, the worksheets, and the 8-item-pre- and post-test of probability literacy for Grade 11 students.
The result shows that after the provision of learning, the majority of students are in level 4 in all 6 constructs of probability literacy in which the percentage increases of students who have the probability literacy in level 4 from the pre-study phase in each construct are as follows: sample space 16.67%, experimental probability of an event 96.67%, theoretical probability 56.67%, probability of the union of events 36.67%, probability of the mutually exclusive events 20.00%, probability of the difference of events 10.00%, probability of the complement of the events 33.33%, comparing probability 26.67%, conditional probability 30.00%, and independence 40.00%.
- บทความทุกเรื่องที่ตีพิมพ์เผยแพร่ได้ผ่านการพิจารณาทางวิชาการโดยผู้ทรงคุณวุฒิในสาขาวิชา (Peer review) ในรูปแบบไม่มีชื่อผู้เขียน (Double-blind peer review) อย่างน้อย ๓ ท่าน
- บทความวิจัยที่ตีพิมพ์เป็นข้อค้นพบ ข้อคิดเห็นและความรับผิดชอบของผู้เขียนเจ้าของผลงาน และผู้เขียนเจ้าของผลงาน ต้องรับผิดชอบต่อผลที่อาจเกิดขึ้นจากบทความและงานวิจัยนั้น
- ต้นฉบับที่ตีพิมพ์ได้ผ่านการตรวจสอบคำพิมพ์และเครื่องหมายต่างๆ โดยผู้เขียนเจ้าของบทความก่อนการรวมเล่ม