A STUDY OF FACTORS POSITIVELY AFFECTING COSMETICS ONLINE’S PURCHASE BEHAVIOR OF ORGANIZATIONS’ EMPLOYEES IN BANGKOK AREA
Abstract
The researchers attempted to study the positive influence of web-vendor security risks, personal innovativeness, perceived ease of purchasing, perceived usefulness, product marketing activities, corporate image, product or service image, and user image towards cosmetics online’s purchase behavior of organizations’ employees in Bangkok area. The population of the study was organizations’ employees in Bangkok of around 5.06 million people. The convenience sampling was implemented and the 259 survey questionnaire were collected during April 2017 and analyzed using multiple regression analysis. The researchers found that personal innovativeness (β = 0.535), perceived usefulness (β = 0.371), and product or service image (β = 0.245) explain 54% of the positive influence towards cosmetics online’s purchase behavior at .01 significant level.
- บทความทุกเรื่องที่ตีพิมพ์เผยแพร่ได้ผ่านการพิจารณาทางวิชาการโดยผู้ทรงคุณวุฒิในสาขาวิชา (Peer review) ในรูปแบบไม่มีชื่อผู้เขียน (Double-blind peer review) อย่างน้อย ๓ ท่าน
- บทความวิจัยที่ตีพิมพ์เป็นข้อค้นพบ ข้อคิดเห็นและความรับผิดชอบของผู้เขียนเจ้าของผลงาน และผู้เขียนเจ้าของผลงาน ต้องรับผิดชอบต่อผลที่อาจเกิดขึ้นจากบทความและงานวิจัยนั้น
- ต้นฉบับที่ตีพิมพ์ได้ผ่านการตรวจสอบคำพิมพ์และเครื่องหมายต่างๆ โดยผู้เขียนเจ้าของบทความก่อนการรวมเล่ม