THE MEDIA SPENDING AND ORGANIZATION PERFORMANCE OF FOOD, CONSUMER PRODUCT AND FINANCIAL INDUSTRY IN SET MARKET
Abstract
The purpose of this research was to investigate the media spending to influence the organization performance of food, consumer product and financial industry of the firm in SET Market by the secondary data of the yearly financial (Total Asset, Total Income, Net Profit) and financial ratio (ROA, ROE, P/E, P/BV). The statistic used divided into 2 types; the descriptive statistics and the correlation analysis. The results showed that the media spending was related with total assets, total income, net profit and EBIT in the high level. And in term of the ratio of media spending and revenues was related with ROA, ROE and P/BV too.
- บทความทุกเรื่องที่ตีพิมพ์เผยแพร่ได้ผ่านการพิจารณาทางวิชาการโดยผู้ทรงคุณวุฒิในสาขาวิชา (Peer review) ในรูปแบบไม่มีชื่อผู้เขียน (Double-blind peer review) อย่างน้อย ๓ ท่าน
- บทความวิจัยที่ตีพิมพ์เป็นข้อค้นพบ ข้อคิดเห็นและความรับผิดชอบของผู้เขียนเจ้าของผลงาน และผู้เขียนเจ้าของผลงาน ต้องรับผิดชอบต่อผลที่อาจเกิดขึ้นจากบทความและงานวิจัยนั้น
- ต้นฉบับที่ตีพิมพ์ได้ผ่านการตรวจสอบคำพิมพ์และเครื่องหมายต่างๆ โดยผู้เขียนเจ้าของบทความก่อนการรวมเล่ม