The Use of Classroom Response Tools for Nursing Education in the Digital Age
Main Article Content
Abstract
Presently, technology has a greater impact on the lifestyle of people in society including learning and teaching methods, which needs to be adjusted to keep up with technological changes. Learning methods of the students require a way to access easily, anywhere and anytime; therefore, a proactive learning and teaching method is likely to be important and popular. However, it requires digital tools to facilitate communication between teachers and learners. This article aims to explain the classroom response tools, a part of digital tools, which could help students participate in learning and teaching methods based on the concept of proactive learning. It comprises Kahoot and Quizizz programs that the teachers can apply among the steps of preparation, teaching, and evaluation to achieve learning and teaching method effectively.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
เนื้อหาและข้อมูลในบทความที่ลงตีพิมพ์ในวารสารการพยาบาลและสุขภาพ สสอท. ถือเป็นข้อคิดเห็นและความรับผิดชอบของผู้เขียนบทความโดยตรง ซึ่งกองบรรณาธิการวารสารไม่จำเป็นต้องเห็นด้วย หรือร่วมรับผิดชอบใดๆ
บทความ ข้อมูล เนื้อหา รูปภาพ ฯลฯ ที่ได้รับการตีพิมพ์ในวารสารการพยาบาลและสุขภาพ สสอท. ถือเป็นลิขสิทธิ์ของวารสารการพยาบาลและสุขภาพ สสอท. หากบุคคลหรือหน่วยงานใดต้องการนำทั้งหมด หรือส่วนหนึ่งส่วนใดไปเผยแพร่ หรือเพื่อกระทำการใดๆ จะต้องได้รับอนุญาตเป็นลายลักษณ์อักษรจากวารสารการพยาบาลและสุขภาพ สสอท. ก่อนเท่านั้น
Most read articles by the same author(s)
- พัชรินทร์ เงินทอง, อภิญญา ไชยวงศา, ปิยะวรรณ ศรีตะวัน, ณรงค์ฤทธิ์ เงินทอง, จุฑามาศ กิติศรี, บุณฑริกา วงศ์คม, กันนิรินทร์ ไชยแก้ว, ปิยาภรณ์ เพ็ญประไพ, นรุตม์ชัย แก้วสอน, ลาวัลย์ สมบูรณ์, เทียมศร ทองสวัสดิ์, Lived Experience of Frontline Healthcare Providers to Prevent COVID- 19 Infection in the Community: A Phenomenological Study , APHEIT Journal of Nursing and Health: Vol 4 No 3 (2022): September-December