A Study of Chinese University Students’ Perceptions towards Thai Language in Yunnan Province, China
Abstract
Mixed-methods embedded research design was adopted to the study of Chinese university students’ perceptions towards Thai language in Yunnan province, China. The study was carried out in three universities in Yunnan province of China. In the first academic semester of 2019, each of three universities, 100 Thai major students were selected for questionnaire survey, according to the accessibility and the given consent. In addition, 10 students from each university were asked to volunteer for a focus group interview.
The researcher conducted the questionnaire to gather quantitative data and focus group interview was employed to garner qualitative data. Descriptive statistical analysis of the quantitative data showed that the total students’ perception level items were considered as of a high level. The content analysis on qualitative data spelt out the students’ positive perceptions towards Thai language and students' expectations and suggestions for Thai language teaching.
Considering the encouraging outcomes, future researchers are recommended to initiate further studies to improve the quality of Thai teaching and learning in China.
- บทความทุกเรื่องที่ตีพิมพ์เผยแพร่ได้ผ่านการพิจารณาทางวิชาการโดยผู้ทรงคุณวุฒิในสาขาวิชา (Peer review) ในรูปแบบไม่มีชื่อผู้เขียน (Double-blind peer review) อย่างน้อย ๓ ท่าน
- บทความวิจัยที่ตีพิมพ์เป็นข้อค้นพบ ข้อคิดเห็นและความรับผิดชอบของผู้เขียนเจ้าของผลงาน และผู้เขียนเจ้าของผลงาน ต้องรับผิดชอบต่อผลที่อาจเกิดขึ้นจากบทความและงานวิจัยนั้น
- ต้นฉบับที่ตีพิมพ์ได้ผ่านการตรวจสอบคำพิมพ์และเครื่องหมายต่างๆ โดยผู้เขียนเจ้าของบทความก่อนการรวมเล่ม