AN ANALYSIS OF “DEEP IMPRESSION” BY VANICH POTAVANICH
Abstract
This study aims to analyze Deep Impression, a composition of Vanich Potavanich. It mainly focuses on the melodic development technique. According to this study, the main idea of this composition comes from a traditional Thai tune, Loas-Somdej. The main idea has been transformed throughout the piece but it is fully revealed at the end of the piece. The elements used in this composition are made by the beginning of Laos Somdej, motive and fragments. In addition, the melody of Deep Impression has been developed by various techniques; such as, embellishments, ornamentation, augmentation, diminuation, meter change, modulation, register transposition, and music quotation.
- บทความทุกเรื่องที่ตีพิมพ์เผยแพร่ได้ผ่านการพิจารณาทางวิชาการโดยผู้ทรงคุณวุฒิในสาขาวิชา (Peer review) ในรูปแบบไม่มีชื่อผู้เขียน (Double-blind peer review) อย่างน้อย ๓ ท่าน
- บทความวิจัยที่ตีพิมพ์เป็นข้อค้นพบ ข้อคิดเห็นและความรับผิดชอบของผู้เขียนเจ้าของผลงาน และผู้เขียนเจ้าของผลงาน ต้องรับผิดชอบต่อผลที่อาจเกิดขึ้นจากบทความและงานวิจัยนั้น
- ต้นฉบับที่ตีพิมพ์ได้ผ่านการตรวจสอบคำพิมพ์และเครื่องหมายต่างๆ โดยผู้เขียนเจ้าของบทความก่อนการรวมเล่ม