Environmental awareness study That affect environmental friendly behavior consumers in Bangkok
Abstract
The purpose of this research is to study the environmental consciousness affecting environmental friendly behavior. Which is a quantitative research (Quantitative Research) using questionnaires (Questionnaire) is a tool to collect 400 samples of data to analyze the relationship of variables or test hypotheses. Using multiple regression analysis Is an analytical tool Based on the results of this research, it was found that the initial variables, which are attitudes toward the environmental consciousness of others, can positively affect the 5 eco-friendly behaviors while the attitude towards environmental consciousness Can make a positive impact on the environment-friendly behavior in only 3 aspects: reuse, reuse of damaged materials to repair The new user (Repair) And the recycling of materials. In addition, the regression equation used to predict environmental friendly behavior Which, if the attitude towards the environment and consciousness of others and oneself can positively affect the environment-friendly behavior in that area, it will be found that the attitude towards other people's environmental concerns will positively affect the behavior that More environmentally friendly in that area than the attitude towards their own environmental concerns dissemination.
- บทความทุกเรื่องที่ตีพิมพ์เผยแพร่ได้ผ่านการพิจารณาทางวิชาการโดยผู้ทรงคุณวุฒิในสาขาวิชา (Peer review) ในรูปแบบไม่มีชื่อผู้เขียน (Double-blind peer review) อย่างน้อย ๓ ท่าน
- บทความวิจัยที่ตีพิมพ์เป็นข้อค้นพบ ข้อคิดเห็นและความรับผิดชอบของผู้เขียนเจ้าของผลงาน และผู้เขียนเจ้าของผลงาน ต้องรับผิดชอบต่อผลที่อาจเกิดขึ้นจากบทความและงานวิจัยนั้น
- ต้นฉบับที่ตีพิมพ์ได้ผ่านการตรวจสอบคำพิมพ์และเครื่องหมายต่างๆ โดยผู้เขียนเจ้าของบทความก่อนการรวมเล่ม