The perceived value and consumers’ attitudes toward the marketing mix affecting decision making process of collagen supplements in Bangkok
Abstract
The purpose of this study was to (1) to study the perceived value that affect to decision making process of collagen supplements in Bangkok. (2) to study consumers’ attitudes toward the marketing mix affecting to decision making process of collagen supplements in Bangkok. The questionnaire was used as a sampling tool for those who purchased and used collagen supplements. In the 381 samples, accidental sampling was used. The study indicated that the perceived value consists of emotional, social, and quality affected purchase decision making process collagen supplements in Bangkok. In addition, consumers’ attitudes toward the marketing mix regarding the “online media and promotion”, “advertising and dealers”, as well as price influenced purchase decision making process collagen supplements in Bangkok with a significant level at 0.05.
- บทความทุกเรื่องที่ตีพิมพ์เผยแพร่ได้ผ่านการพิจารณาทางวิชาการโดยผู้ทรงคุณวุฒิในสาขาวิชา (Peer review) ในรูปแบบไม่มีชื่อผู้เขียน (Double-blind peer review) อย่างน้อย ๓ ท่าน
- บทความวิจัยที่ตีพิมพ์เป็นข้อค้นพบ ข้อคิดเห็นและความรับผิดชอบของผู้เขียนเจ้าของผลงาน และผู้เขียนเจ้าของผลงาน ต้องรับผิดชอบต่อผลที่อาจเกิดขึ้นจากบทความและงานวิจัยนั้น
- ต้นฉบับที่ตีพิมพ์ได้ผ่านการตรวจสอบคำพิมพ์และเครื่องหมายต่างๆ โดยผู้เขียนเจ้าของบทความก่อนการรวมเล่ม