DISCRIMINANT ANALYSIS OF THE RETAIL MIX BETWEEN GEN-Y AND GEN-Z GROUPS FOR EVEANDBOY IN BANGKOK
Keywords:
Retail Marketing Mix, Generation Y, Generation Z.
Abstract
The study aim to retail marketing mix, health and beauty. That can be used to classify group differences between Gen-Y and Gen-Z of the Eveandboy shop in Bangkok. Data were collected by using questionnaire survey from Gen-Y 100 customers and Gen-Z 100 customers. Those given data were analyzed by Percentage, Frequency, Mean, Standard Deviation as well as Chi-Square, ANOVA and Discriminant. The result shown that the demand for retail marketing mix between the two groups of consumers, Gen-Y and Gen-Z, was the difference of marketing communications significantly at the 0.05 level.
Published
2017-09-19
Section
Business Administration and Management Articles
- บทความทุกเรื่องที่ตีพิมพ์เผยแพร่ได้ผ่านการพิจารณาทางวิชาการโดยผู้ทรงคุณวุฒิในสาขาวิชา (Peer review) ในรูปแบบไม่มีชื่อผู้เขียน (Double-blind peer review) อย่างน้อย ๓ ท่าน
- บทความวิจัยที่ตีพิมพ์เป็นข้อค้นพบ ข้อคิดเห็นและความรับผิดชอบของผู้เขียนเจ้าของผลงาน และผู้เขียนเจ้าของผลงาน ต้องรับผิดชอบต่อผลที่อาจเกิดขึ้นจากบทความและงานวิจัยนั้น
- ต้นฉบับที่ตีพิมพ์ได้ผ่านการตรวจสอบคำพิมพ์และเครื่องหมายต่างๆ โดยผู้เขียนเจ้าของบทความก่อนการรวมเล่ม