The Mutual Integrated Approach to Manage Gypsum Resources for Maximum Benefits between Gypsum Mining Operators and Government Agencies
Abstract
The objective of this independent research is to study the complicated process of applying for a license or renewing a Gypsum Mining Concession and find solutions by applying relevant theories appropriately and interviewing the Gypsum mining operators and relevant government agencies. Although the study found that applying and renewing a Gypsum Mining Concession have the same process, there are still unnecessary processes that can be reduced by using Lean concepts. Even after successfully solving the basic problem, another important problem causing by many agencies involvement in issuing the license occurs. If all agencies are able to integrate together, it will bring maximum benefits to all relevant parties in the system. The result shows that using the One Stop Service strategy will integrate cooperation from all agencies which helps reduce problems of complicated work and synchronizes data between relevant agencies. The use of information technology system to maximum gain makes it conveniently fast, reduces cost burden, shortens working hours, and is more effective which is consistent with the result of this research.
- บทความทุกเรื่องที่ตีพิมพ์เผยแพร่ได้ผ่านการพิจารณาทางวิชาการโดยผู้ทรงคุณวุฒิในสาขาวิชา (Peer review) ในรูปแบบไม่มีชื่อผู้เขียน (Double-blind peer review) อย่างน้อย ๓ ท่าน
- บทความวิจัยที่ตีพิมพ์เป็นข้อค้นพบ ข้อคิดเห็นและความรับผิดชอบของผู้เขียนเจ้าของผลงาน และผู้เขียนเจ้าของผลงาน ต้องรับผิดชอบต่อผลที่อาจเกิดขึ้นจากบทความและงานวิจัยนั้น
- ต้นฉบับที่ตีพิมพ์ได้ผ่านการตรวจสอบคำพิมพ์และเครื่องหมายต่างๆ โดยผู้เขียนเจ้าของบทความก่อนการรวมเล่ม