BEETHOVEN’S PIANO SONATA NO. 21, OP. 53 IN C MAJOR: INTERPRETATION AND PRACTICE METHOD
Abstract
The objectives of this research are (1) offer insight into how to interpret and perform Beethoven’s Piano Sonata No. 21, Op. 53 in C major, (2) examines piano practice techniques of this work, and (3) recommends interpretation and practice methods by the author. Similar to other works in this era, various piano techniques founded in this work such as staccato, legato, broken chord, arpeggio, octave, trill, tremolo, scale, alberti bass, and pedaling are presented. Practice procedure included analysis of the work as a whole, technical analysis, practice planning, determine the fingering, hands separate practice, using metronome, slow practicing, tone production, and technique acquisition.
- บทความทุกเรื่องที่ตีพิมพ์เผยแพร่ได้ผ่านการพิจารณาทางวิชาการโดยผู้ทรงคุณวุฒิในสาขาวิชา (Peer review) ในรูปแบบไม่มีชื่อผู้เขียน (Double-blind peer review) อย่างน้อย ๓ ท่าน
- บทความวิจัยที่ตีพิมพ์เป็นข้อค้นพบ ข้อคิดเห็นและความรับผิดชอบของผู้เขียนเจ้าของผลงาน และผู้เขียนเจ้าของผลงาน ต้องรับผิดชอบต่อผลที่อาจเกิดขึ้นจากบทความและงานวิจัยนั้น
- ต้นฉบับที่ตีพิมพ์ได้ผ่านการตรวจสอบคำพิมพ์และเครื่องหมายต่างๆ โดยผู้เขียนเจ้าของบทความก่อนการรวมเล่ม