Strategies to build salesforce engagement of Internet Thailand Public Company Limited
Abstract
The purpose of this research was to study the factors of motivation for sales staff, the factors of salesman's engagement and to create the strategy of salesman's engagement. By used questionnaire from 250 firm’s staff. The study found that respondents gives priority in descending order in relation to colleagues and supervisors ranked first, followed by Expressive behavior, Environment, Awareness, Career advancement, Job security, Aspects of the work performed, Policy and Management, Feeling And the least is the salary. There are 5 strategies to solve the problem 1) Use WebEx for sale. 2) Set OKR for sales. 3) Create platform for operating system. 4) Organizational structure adjustment. The researcher chose the strategy 2 and 4 for motivation and engagement of sales staff. Internet Thailand Public Company Limited.
- บทความทุกเรื่องที่ตีพิมพ์เผยแพร่ได้ผ่านการพิจารณาทางวิชาการโดยผู้ทรงคุณวุฒิในสาขาวิชา (Peer review) ในรูปแบบไม่มีชื่อผู้เขียน (Double-blind peer review) อย่างน้อย ๓ ท่าน
- บทความวิจัยที่ตีพิมพ์เป็นข้อค้นพบ ข้อคิดเห็นและความรับผิดชอบของผู้เขียนเจ้าของผลงาน และผู้เขียนเจ้าของผลงาน ต้องรับผิดชอบต่อผลที่อาจเกิดขึ้นจากบทความและงานวิจัยนั้น
- ต้นฉบับที่ตีพิมพ์ได้ผ่านการตรวจสอบคำพิมพ์และเครื่องหมายต่างๆ โดยผู้เขียนเจ้าของบทความก่อนการรวมเล่ม