COGNITION AND ATTITUDE AFFECTING CONSUMERS OF FILM CAMERA OF GENERATION Z IN BANGKOK METROPOLITAN AREA
Abstract
The purpose of this study was to identify the personal characteristic and cognition and attitude affecting consumers of film camera of generation z in Bangkok metropolitian area. Closed-ended survery questionnaires were reviewed the validity of content, tested for reliability, and implemented to collect data form 400 consumer in Bangkok. In addition, data were statistics methods on t-test, one-way ANOVA (F-test) were used to test hypotheses in the study. The overall mean of consumers of film camera of generation z in bangkok metropolitan area in term of attitude is at high level. The results of the hypothesis testing showed that the occupation age and monthly income affecting consumers of film camera of generation z in Bangkok metropolitian area differently at the significant level of 0.05 gender and education affecting consumers of film camera of generation z in Bangkok metropolitian area no difference at the significant level of 0.05 . The results age of education and monthly income attitude affecting consumers of film camera of generation z in Bangkok metropolitian area differently at the significant level of 0.05 gender and occupation attitude affecting consumers of film camera of generation z in Bangkok metropolitian area no difference at the significant level of 0.05
- บทความทุกเรื่องที่ตีพิมพ์เผยแพร่ได้ผ่านการพิจารณาทางวิชาการโดยผู้ทรงคุณวุฒิในสาขาวิชา (Peer review) ในรูปแบบไม่มีชื่อผู้เขียน (Double-blind peer review) อย่างน้อย ๓ ท่าน
- บทความวิจัยที่ตีพิมพ์เป็นข้อค้นพบ ข้อคิดเห็นและความรับผิดชอบของผู้เขียนเจ้าของผลงาน และผู้เขียนเจ้าของผลงาน ต้องรับผิดชอบต่อผลที่อาจเกิดขึ้นจากบทความและงานวิจัยนั้น
- ต้นฉบับที่ตีพิมพ์ได้ผ่านการตรวจสอบคำพิมพ์และเครื่องหมายต่างๆ โดยผู้เขียนเจ้าของบทความก่อนการรวมเล่ม