THE DESIGN OF MUSIC VIDEO THROUGH CINEMATIC LANDSCAPE PHOTOGRAPHY TO ENCOURAGE YOUTH TRANSCEND GRIEF
Abstract
This study was qualitative research aimed to study information about grief for the production of the music video, including designing and producing movie media and Thai songs through cinematic landscape photography to encourage youth to transcend grief. The delimitation of the population was targeted at youth males and females aged 15-24 years, by the study of credible sources as well as the current media production process. The research method was divided into 3 steps such as pre-production, production, and post-production. The instruments were mean and standard deviation, when studying a group of 30 youths by the satisfaction questionnaire, it was found that the major research findings indicated that got results in good criteria.
The results lead to the conclusion that ‘THE DESIGN OF MUSIC VIDEO THROUGH CINEMATIC LANDSCAPE PHOTOGRAPHY TO ENCOURAGE YOUTH TRANSCEND GRIEF’ can be communicated to the target audience understanding the context of grief, a favorite in the beauty of scenes and the character's design. The music video can encourage when they feel grief very well.
- บทความทุกเรื่องที่ตีพิมพ์เผยแพร่ได้ผ่านการพิจารณาทางวิชาการโดยผู้ทรงคุณวุฒิในสาขาวิชา (Peer review) ในรูปแบบไม่มีชื่อผู้เขียน (Double-blind peer review) อย่างน้อย ๓ ท่าน
- บทความวิจัยที่ตีพิมพ์เป็นข้อค้นพบ ข้อคิดเห็นและความรับผิดชอบของผู้เขียนเจ้าของผลงาน และผู้เขียนเจ้าของผลงาน ต้องรับผิดชอบต่อผลที่อาจเกิดขึ้นจากบทความและงานวิจัยนั้น
- ต้นฉบับที่ตีพิมพ์ได้ผ่านการตรวจสอบคำพิมพ์และเครื่องหมายต่างๆ โดยผู้เขียนเจ้าของบทความก่อนการรวมเล่ม