IMPROVEMENT OF THE DOCUMENTATION WORKFLOW OF THE OFFICE OF PHYSICAL FACILITIES, UNIVERSITY OF THE THAI CHAMBER OF COMMERCE
Abstract
The Office of Physical Facilities, University of the Thai Chamber of Commerce has a mission of providing maintenance services to all areas and equipment in the whole campus. Previously, there were complaints from the customers, which are staff of the university, about late service or lack of maintenance services. This was because there was no standard workflow or no standard work procedures that suitable for each type of work. The researcher then proceeded to improve the work process while not to violate the university regulations and also developed the information system to track the document. The results of the improvement were found to be able to complete all document faster and eliminate loss of document from the office of Physical Facilities to other department in the campus. The new process with new document tracking system can also reduce service time by 51.61%, 49.29%, and 1.26% for standard maintenance without changing spare part, for standard maintenance with changing spare part, and for emergency maintenance, consecutively.
- บทความทุกเรื่องที่ตีพิมพ์เผยแพร่ได้ผ่านการพิจารณาทางวิชาการโดยผู้ทรงคุณวุฒิในสาขาวิชา (Peer review) ในรูปแบบไม่มีชื่อผู้เขียน (Double-blind peer review) อย่างน้อย ๓ ท่าน
- บทความวิจัยที่ตีพิมพ์เป็นข้อค้นพบ ข้อคิดเห็นและความรับผิดชอบของผู้เขียนเจ้าของผลงาน และผู้เขียนเจ้าของผลงาน ต้องรับผิดชอบต่อผลที่อาจเกิดขึ้นจากบทความและงานวิจัยนั้น
- ต้นฉบับที่ตีพิมพ์ได้ผ่านการตรวจสอบคำพิมพ์และเครื่องหมายต่างๆ โดยผู้เขียนเจ้าของบทความก่อนการรวมเล่ม