THE RELATIONSHIP BETWEEN MARKETING AND BRANDING FACTORS AFFECTING THE DECISION TO USE GSB BKK AREA
Abstract
By studying the objectives of this study were to study marketing mix factors and Brand image affecting the credit card decision of Government Saving Bank (GSB). The questionnaire collected data from 325 users. Use multiple Regression Statistics by stepwise to test the relationship between independent variable (Marketing Mix and Brand Image) and dependent variable (Decision of credit card service of Government Saving Bank in Bangkok)
Results found that the demographical and behavior of credit card holder behavior: the majority of samples were man 57.23%, single, aged from 31-40, with a bachelor’s degree educational level. Most worked Government official/state enterprise officer with an average income of from 20,001 to 30,000 baht per month. In addition, the factors affecting the decision to use the credit card of the Government Savings Bank. Marketing Mix factor is Service Process, Price, Promotion and physical characteristics. Brand image is product and service. Both are significant at the .001 level.
- บทความทุกเรื่องที่ตีพิมพ์เผยแพร่ได้ผ่านการพิจารณาทางวิชาการโดยผู้ทรงคุณวุฒิในสาขาวิชา (Peer review) ในรูปแบบไม่มีชื่อผู้เขียน (Double-blind peer review) อย่างน้อย ๓ ท่าน
- บทความวิจัยที่ตีพิมพ์เป็นข้อค้นพบ ข้อคิดเห็นและความรับผิดชอบของผู้เขียนเจ้าของผลงาน และผู้เขียนเจ้าของผลงาน ต้องรับผิดชอบต่อผลที่อาจเกิดขึ้นจากบทความและงานวิจัยนั้น
- ต้นฉบับที่ตีพิมพ์ได้ผ่านการตรวจสอบคำพิมพ์และเครื่องหมายต่างๆ โดยผู้เขียนเจ้าของบทความก่อนการรวมเล่ม