COMPARISON OF SERVICE QUALITY LEVEL OF BEICH HOTEL, TAK PROVINCE AND SILAYOK HOTEL, TAK PROVINCE
Abstract
This study have an objective for comparing services quality between Berich Hotel with Sirayok Hotel in Trat province. Moreover, this paper also included the relationship of brand equity and quality that customer percieve on the services, and, the level of perception on quality and customer behavior on services from Berich Hotel and Sirayok Hotel. The simple space for this research are the customer that had use the services from both hotels, by randomly pick 370 people of customers to do the questionnaire, and analyzed by using statistical methods: One-way ANOVA, Pair simple t-test and regression.
The result of this study said that, Berich Hotel has better quality, and level of perception than Sirayok Hotel, in term of reliability, tangibles, responsiveness, assurance, comfort, empathy, and conflict resolution in the level of significant of 0.05. Moreover, the customers behaviors which has high frequently use, or more time spend on Berich Hotel’s service, would effect the level of perception on quality of those customers positively in the level of significant of 0.05. On the other hand, the level of perception on quality of Sirayok Hotel is not affected by those behavior (frequently use and time-spend). However, more customer could perceive the quality of services, would affect on brand awareness positively in the level of significant of 0.05.
- บทความทุกเรื่องที่ตีพิมพ์เผยแพร่ได้ผ่านการพิจารณาทางวิชาการโดยผู้ทรงคุณวุฒิในสาขาวิชา (Peer review) ในรูปแบบไม่มีชื่อผู้เขียน (Double-blind peer review) อย่างน้อย ๓ ท่าน
- บทความวิจัยที่ตีพิมพ์เป็นข้อค้นพบ ข้อคิดเห็นและความรับผิดชอบของผู้เขียนเจ้าของผลงาน และผู้เขียนเจ้าของผลงาน ต้องรับผิดชอบต่อผลที่อาจเกิดขึ้นจากบทความและงานวิจัยนั้น
- ต้นฉบับที่ตีพิมพ์ได้ผ่านการตรวจสอบคำพิมพ์และเครื่องหมายต่างๆ โดยผู้เขียนเจ้าของบทความก่อนการรวมเล่ม